Dijital Pazarlama, kısaca, tüm reklam sporlarını, dijital aletlerin veya internetin kullanımını kapsar. Sanal kanalları ücretli reklam, sosyal medya, elektronik posta reklamcılığı, sanal reklamlara ulaşmak, mallarını ve hizmetlerini satmak veya tanıtmak için birlikte kullanırlar.
Dijital devrim, sitelere ve sosyal medyaya girmeyi son derece basit hale getirdi. Dijitalleşen Dünya ile birlikte girişim, küreselde oldukça hareketli ve hızlı bir hal aldı. Dijital Pazarlama teknikleri, en önemli satış unsurlarından biri haline geldi. Dijital pazarlamayla ilgileniyorsanız okumanız gereken bir yazı.
Dijital Pazarlamanın İçinde Neler Var?
- Arama motoru reklamları
- PPC
- Arama motoru optimizasyonu
- E-Mail pazarlama
- Sosyal Medya pazarlaması
- Web sitesi
- İçerik pazarlaması
Arama Motoru Reklamları (Search Engine Advertising)
Arama reklamları, arama motorlarının sayfalarındaki, genellikle kategorize edilmiş sübvansiyonlu bağlantılar olan reklamlardır. Web sayfasının üst veya altında görüntülenebilir. Bu reklam versiyonu, tıklama ile ödeme sistemi (tıklama ile ödeme hattı) ile çalışır. Farklı bir deyişle, reklamlarınızın gösterimi artık sizin için bir maliyet oluşturmuyor, reklamlarınıza yapılan tıklamalar için ödeme yapıyorsunuz. SEA, üzerinde bulunan İçerik anahtar kelimelerine ve bu kelimelere göre tekliflere sahiptir. Teklifler, ilişkili sorgularda hangi mesajın görüneceğine karar veren hayati unsurlardan biridir. Her anahtarın kendine özgü bir tbm maliyeti vardır. Birkaç anahtar kelime öbeği için tıklamaya göre fiyat 0.05kr, diğerleri 50 TL olabilir.
PPC ve SEA arasındaki ayrım;
PPC reklamları gerçekten ödenen pazarlama ve pazarlamadır. PPC reklamları arama motoru reklamlarından oluşuyor, ancak artık sadece bu değil. Bu grupt Facebook ve Instagram’ı içeren kanallardan bile oluşabilir. SEA ile ilgili bazı istatistikler; Arama Motoru Reklamcılığı Google AdWords ile kolay değildir. Yandex Direct ve Bing arama reklamları dahil arama motoru pazarlama ve pazarlama sistemleri de dahildir.
Google arama sayfalarına yapılan tüm tıklamaların yaklaşık% 50’si, birinci ve ikinci çıkış sonuçlarının içinde ortaya çıkar. Ayrılan finansmanın% 50’si Türkiye’de arama motoru pazarlaması reklamlarına ayrılmaktadır. Aşırı bütçeler ayırmadan reklam kampanyalarınızı kontrol edebilirsiniz. Küçük bir finansmanla arama motoru reklamlarına başlayabilirsiniz.
Bunu kullanarak, touchdown web sayfamızı kontrol edebilir ve ziyaretçileri, touchdown sayfalarınızdaki markalara yönlendirebilirsiniz. Uzun anahtar sözcükleri, hızlı anahtar sözcüklerinden çok daha az ulaşıma sahip olsa da, bir pazarlama kampanyasında uzun anahtar sözcükleri yığınlarına sahip olmak, yatırım getirisini artıracaktır. Olağanüstü derecelendirme, yaptığınız teklifler nedeniyle basitçe kritiktir. Sayfalarınızın, hız sıralamanızı ve dönüşüm ücretlerinizi önemli ölçüde uzatabilir. Oluşturulan reklamları, artan fırsat reklam metni içeriği aracılığıyla kontrol etmelisiniz.