Search Engine Optimization, arama motoru optimizasyonu olarak bilinir. Web sitelerinin arama motorlarının standartlarına uygun hale getirilmesi yoluyla reytinglerinin artırılması anlamına gelir. Arama motorları, pozitif algoritmalarla adım adım sonuç arar. Arama motorları, kullanıcılarına daha yüksek sonuçlar sunmak için bu algoritmaları periyodik olarak değiştirir. Türkiye’deki seo Google optimizasyonu olarak bilinir. Bunun için en büyük motivasyon, Google’ın pazar payının yaklaşık% 95’ini karşılamasıdır. Optimizasyon şekli, web sayfası arama motoru optimizasyonu ve web-dışı sayfa arama motoru optimizasyonu olarak ikiye ayrılabilir.
Web Siteniz üzerinde arama motoru optimizasyonu: İnternet sitenizin teknik altyapısını, etkileşim yaratma şeklini ve sunduğunuz şeylerin şeklini belirler. Web sitelerinin alt yapısını açık bir şekilde düzenlemeneniz gerekir.
Web-dışı sayfa arama motoru optimizasyonu: Site dışı Seo ya da sayfa dışı Seo çalışması, site dışından başka bir web sitesinden bağlantı veya link almadır. Site dışı Seo çalışmasının temelini birden fazla web sitesi arasında kurulan organik ilişkiden almaktadır. Örneğin; web sitenizde bir içerik paylaştınız. Başka bir web sitesi yazdığınız yazıyı oldukça verimli ve etkili bulup kendi web sitesinde link vererek yayınlayabilir. Bu sizler için en olağan site dışı seo çalışması olur. Öte yandan bizzat kendiniz birden fazla paravan web sitesi kurabilir ve aralarında ilişki kurabilirsiniz. Üstelik böylelikle daha fazla kullanıcıya ulaşabilir ve site trafiğinizi artırabilirsiniz. Site dışı Seo çalışmalarında en etkili faktör, web sayfanıza yapılan bağlantıların veya linklerin sayısı ve niteliğidir.